dijous, 6 de febrer del 2020



Experiència al laboratori amb Can Peixauet

Taller de la pressió atmosfèrica:

Primer de tot ens va ensenyar un desembossador, unes ventoses, un pot amb dos globus a dins, un descompressor, una safata amb una espelma amb aigua blava al voltant, un recipient, un fogó, una llauna i aigua.
Ens va dir que desembossem amb el desembossador sobre la taula, a l'enganxar-se l'alumne ens va preguntar:
- Per què s'enganxa el desembossador i costa treure'l?
Ens va explicar que la pressió atmosfèrica que hi ha dins del desembossador és molt més baixa que la de fora i per això costa treure'l.


Taller d'òptica:

Hi havia un làser, un tub de fibra òptica, una llum ultra violeta, unes boletes transparents, recipients amb aigua, llet, un prisma i una fletxa de paper retallat.
El primer experiment era una il·lusió òptica, posàvem un mòbil a la taula i a sobre un triangle, al posar un vídeo al mòbil.
Com que el mòbil emet llum, aquesta rebota al triangle projectant un holograma exactament com la pantalla del mòbil.
Seguidament ens va ensenyar un oval de color negre amb molts miralls a dins, en posar una boleta de color vermell, l'imatge va rebotar als miralls es forma un holograma.
El següent experiment vam posar aigua sobre un recipient i al darrere una fletxa, en mirar-lo des de l'altre costat del recipient l'imatge canviava de costat. Si la fletxa indicava l'esquerra, a través de l'aigua la fletxa indicava la dreta, això passa per la refracció a l'aigua.

Taller de magnetisme:

Els alumnes de batxillerat ens van ensenyar una mica més sobre el magnetisme.
Teníem dos imants, un cotxe de joguina amb tres imants rodons i un pal amb 5 imants molt petits. També hi havia una safata plena d'aigua. Ens van donar unes agulles amb trossos de canyetes. Vam fregar les agulles amb els imants i les vam llençar a la safata amb aigua, les agulles van flotar i es van moure totes a la mateixa direcció (Nord). Després amb els dos imants vam posar un paper a sobre i vam llençar llimadures de ferro, aquestes es van quedar enganxades en forma dels imants.
Amb una brúixola vam apropar un imant i es va tornar boja, no va parar de donar voltes.


Taller de so:

En primer lloc ens van explicar que era el so.
Després vam fer uns experiments:
1. Amb una corda cordada a una cullera, vam posar els extrems a prop de les orelles i vam colpejar la cullera a la taula.
2. Després hi havia una ampolla tallada, amb un paper a sobre i amb pols de cafè. Vam tocar la flauta i es va començar a moure els pols de cafè pel seu so agut.
3. Seguidament ens van ensenyar com fer una flauta amb una canyeta, tallem en dos triangles a la part de dalt de la canyeta i ja està la flauta feta, ara només cal que bufem, com més curta la canyeta més aguda sona a l'hora de bufar.
4. A continuació ens van ensenyar com produir el so d'una flauta amb ampolles d'aigua, hi havia tres ampolles una sense aigua i les altres amb aigua, si l'ampolla era buida a l'hora de bufar sonava un so agut, com més plena estigui més greu sona.

Taller de flotació:

En primer lloc ens va explicar el que era, la pressió superficial:
La pressió superficial està formada per molècules que s'ajunten.
Per comprovar-la vam posar un clip a una safata d'aigua i ens van dir que el clip flotava per què les molècules d'aigua l'aguantaven. Però si posàvem una mica de Fairy , les molècules es trencaven i els clips es queia al fons junt amb uns paperets. Després van agafar unes canyetes i una mica de Fairy. Amb això vam bufar i vam fer bombolles. Dins d'aquelles bombolles vam fer d'altres més petites.

Tots els experiments han sigut molt divertits ens agradaria tornar a fer uns més experiments amb ells.
Gabriel, Jahan, Noman, Laura, Rubén, Nayara, Yasser i Tanit


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada